GBR Renault 8 from 1968 (Adey) Rusty survivor

Phl

Philippe
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Nice video!
No trouble with the shaft alignment between the engine and gear box, thru the clutch?
Usually it's a pain, not that easy at all.
 

Adey

Adrian
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Little update

Adjusted the clutch câble and can now engage and disengage the gearbox. Trialled it worked by clutching in and out and lt allowing the car to roll down my drive. Was a pain pushing it back up the incline to clear the garage door though....

Received a package from @BobG all the way from Ohio!! (huge thank you) it included a tubular manifold and modified intake manifold. The exhaust is already sat in place the inlet needs a tweak to work but all looks good so far and if I can make it work sorts the issue of the carb sitting flat.

Refitted the rear fuel tank cover/panel and started wiring things up. Need to find a location for the temp sensor and remake a connection for the oil switch but everything else is in place.

Rad panel is swung in too so can crack on with the cooling side of things.

Looking good now. Will need to take a look at the exhaust and how I want to make/route that. Very tempted to go with a sideways mounts "Devil" type setup

Thanks for reading

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Adey

Adrian
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Few more tweaks, manifolds now on, 2 lower bolts need tightening but that can wait ill I jack the car back up.

All being well I can give it a test fire again this weekend.

Need to fit the bracket for the throttle back on and figure out a way of connecting that all up.

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Adey

Adrian
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  1. R1132 de 1968
Ive been having a nightmare trying to get the right throw in the C2J carb with my original câble and lever setup. The carb seems to want twice the throw of the original to get the second choke to open. Its been beating me for over a week now. I've opted to order a new câble from arnaudventouxpieces as the original is stiff and id cut the end off trying to get it to work. I've also ordered a Weber carb from an 8s which I'm told will work fine with my 8's original câble setup? Hopefully this will all help me get the 1397cc up and running.

J'ai fait un cauchemar en essayant d'obtenir la bonne course dans le carburateur C2J avec mon câble et mon levier d'origine. Le carburateur semble vouloir deux fois plus de course que l'original pour que le second starter s'ouvre. Il y a plus d'une semaine que ça dure. Je n'ai pas eu le temps de m'en rendre compte, j'ai commandé un nouveau câble à Arnaud ventoux pièces car l'original est raide et j'ai coupé l'extrémité en essayant de le faire fonctionner. J'ai également commandé un carburateur Weber d'une 8s qui, d'après ce qu'on m'a dit, fonctionnera parfaitement avec le câble d'origine de ma 8S ? J'espère que tout cela m'aidera à faire fonctionner le 1397cc.

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Adey

Adrian
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  1. R1132 de 1968
Mise à jour avec quelques photos (vidéos à suivre dans une semaine ou deux, j'espère, assurez-vous de regarder :D) un peu trop humides pour vérifier la réparation de mon réservoir de carburant mais pas assez humides pour m'empêcher de bricoler.
Le carburateur Renault R8S Weber est arrivé, livré avec le support, le ressort et les bras pour l'actionnement de l'accélérateur, donc c'est un excellent (y) OEM, donc tout devrait bien fonctionner là-dessus.

Vous vous souvenez quand j'ai branché et repercé le collecteur d'admission pour l'adapter au carburateur Weber R5 que j'avais ? je n'aurais pas dû faire ça... J'ai dû annuler ce travail et j'ai passé 2 heures ce soir à réparer mes travaux manuels et à préparer le collecteur pour un reperçage (encore).
Les trous ont été retirés à 10,2 mm, taraudés à M12, puis j'ai fabriqué des bouchons M12 à partir d'une barre d'aluminium de 12 mm.
Les bras me font un peu mal maintenant. leur a donné un filetage bien ajusté et a utilisé un peu de Loctite pour les maintenir en place, suivi d'un coup rapide avec une roue à lamelles pour enlever les sommets, puis a frappé avec la perceuse et la roue à lamelles.

Tout va bien (et sec) demain devrait voir le collecteur repercé et taraudé et le collecteur en place, et, espérons-le, un test du réservoir de carburant 🤞

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